Om de winkelinrichting beter te weerspiegelen, herstructureerde het contentteam de productcategorisering. Met het uitvouwende menu kunnen bezoekers tot 3 niveau’s diep deze structuur verkennen. Verdere verfijning kan door de filters te gebruiken, of de subcategorie buttons op de pagina te gebruiken.
De grootste uitdaging in e-commerce gaat altijd over datacommunicatie tussen systemen. Retailacties zoals ’1+1 gratis’ zijn in de externe backend opgeslagen. Door de Magento API uit te breiden, kunnen we deze acties nu in de catalogus en het afrekenprocdes tonen. We visualiseren de acties precies zoals in de actiefolder voor maximale herkenning.
De nieuwe winkelzoeker helpt gebruikers snel de dichtstbijzijnde DA-winkel te vinden. Zoeken kan op postcode of stad, met filters voor services als pasfoto’s. Winkels verschijnen met openingstijden op de kaart en kunnen als ophaalpunt voor bestellingen gekozen worden. Elke winkel beschikt over een unieke pagina waarop de eigenaar zijn of haar verhaal vertelt.
De verkoop van medische producten volgt strikte regelgeving; daarom zijn gebruiksaanwijzingen zichtbaar en bijsluiters te downloaden bij de producten. Klanten krijgen een adviesnotificatie bij het toevoegen aan de winkelwagen en een leeftijdsverificatie tijdens het afrekenen.