VanMoof biedt meerdere modellen en opties. In samenwerking met het designteam ontwikkelden we een intuïtieve productconfigurator, waarmee gebruikers tijdens het aankoopproces aan de hand worden genomen. Met een focus op user experience, microanimaties en instant feedback, visualiseert de configurator real-time de impact van verschillende keuzes op prijs, product(afbeelding) en levertijd.
Met de introductie van VanMoof+, worden verschillende modellen aangeboden tegen maandelijkse betaling. We ontwikkelden een abonnementssyteem in Magento, waarmee ‘product plans’ met introductieprijs, hoogte van termijnbetalingen en looptijd kunnen worden opgevoerd. Deze abonnementen integreren naadloos in het bestelproces en facturatie is volledig geautomatiseerd. Door de integratie met Adyen Vault biedt het systeem limiet checks, reserveringen en automatische afschrijvingen via creditcard en iDeal.
De introductie van nieuwe modellen ging gepaard met een uitgebreide marketingcampagne. We ontwikkelden een geoptimaliseerd afrekenproces, technisch specifiek ontworpen en gebouwd om extreem dataverkeer aan te kunnen. Door het proces in 4 stappen onder te verdelen, vereenvoudigden we de user experience en konden we integreren met My VanMoof voor accountvalidatie. We ontwikkelden een preorder systeem, waarmee betalingen kunnen worden opgesplitst in een preorder-fee en automatische afschrijving bij levering.
Om refurbished modellen aan te kunnen bieden, ontwikkelden we op de bestaande backend de meertalige vanmoof outlet. Voor de introductie van VanMoof accessoires, realiseerden we onepagers. Om de beschikbaarheid bij pieken in dataverkeer te kunnen garanderen, is er continu aandacht op performance en implementeerden we Cloudflare. We bouwden de SorryThieves-campagnewebsite als een headless -commerce frontend, met API-integratie voor interactieve componenten.