Verdouw is door hun persoonlijke klantrelatie echt onderscheidend. Een centrale rol wordt vervuld voor het maatwerk ERP, waarin alle data is opgeslagen. Het nieuwe ecommerce platform sluit naadloos aan op deze bestaande technische architectuur. De frontend is headless; alle data wordt via APIs tussen webshop en ERP gecommuniceerd.
Het marketingteam van Verdouw richtte de nieuwe navigatiestructuur optimaal in. De nieuwe url’s weken af van de oude, geïndexeerde urls — een bekend fenomeen is bij replatforming. We brachten de oude url indexering in kaart en verwezen alle urls door naar de juiste, nieuwe pagina’s. Zo lanceerden we het nieuwe platform met minimale impact op bestaande ranking.
Als resultaat van de headless strategie is koppelen met verschillende systemen vereenvoudigd. Bijvoorbeeld klantspecifieke prijzen: die worden bij het bezoeken van een pagina live uit het ERP worden opgehaald. Er is minder technische verweving — en daarmee complexe afhankelijkheid.
In de bouw zijn zendingen van bouwmaterialen groot van volume. Die staan snel in de weg. We maakten het mogelijk om aan te geven op welke datum een bestelling geleverd moet worden. Deze informatie wordt doorgestuurd naar het ERP en gebruikt om de route van chauffeurs te plannen.
Bij het vervangen van een 20 jaar oude website, is behouden van vindbaarheid belangrijk. Door de implementatie van Next.js, zorgen we er voor dat pagina’s van de web app worden gepre-build. De laadsnelheid van pagina’s is daardoor razendsnel en zoekmachines kunnen alle pagina’s lezen en dus indexeren.