Bouwprofi, een opkomende en innovatieve speler in de online bouwmaterialenmarkt voor particulieren en kleine ondernemers, heeft de expertise van Reach Digital ingeroepen voor realisatie van haar nieuwe e-commerce platform. In een strategische zet consolideert het bedrijf haar productaanbod, dat voorheen verdeeld was over 30 verschillende merken en domeinnamen, tot haar voornaamste merk; Bouwprofi.
We ontwikkelen een webshop met headless architectuur, waarbij Magento 2 dient als e-commerce backend. Op de roadmap staan de volgende onderwerpen:
Een opgefrist en gemoderniseerd visueel design met behoudt van merkidentiteit
Implementatie van Progressive Web App-technologie voor maximale prestaties en een verbeterde gebruikerservaring op zowel desktop als mobiele apparaten.
Technische samenvoeging van de huidige shops en domeinnamen tot één hoofddomein, inclusief technische SEO-migratie en het redirecten van bestaande URL-profielen.
Uitgebreid afrekenproces met geavanceerde mogelijkheden rondom het plannen van leveringen, gewensde levermomenten en bezorgtarieven op basis van het levergebied.
Een koppeling met externe bouwproduct-database IB.NL voor het verrijken van productdata, waaronder specificaties en productafbeeldingen.
Magento 2 Open Source backend development, inclusief optimalisatie voor verbeterde prestaties en beheer.
Met een headless frontend en Magento 2 als backend, ontwikkelen we een robuust en uitbreidbaar platform voor Bouwprofi dat als fundament zal dienen voor de groei in de komende jaren.
De headless strategie maakt het daarnaast mogelijk om eenvoudiger nieuwe tools en services te integeren, zoals bijvoorbeeld marketingsoftware of logistieke oplossingen. Hiermee kan Bouwprofi sneller reageren op veranderingen in de markt en voldoen aan de veranderende behoeften van een groeiende organisatie.