Het project is gestart in april en is officieel gelanceerd in oktober. De focus lag op de ontwikkeling van de eerste versie (v1) van het platform, waarbij moderne technologieën werden ingezet en gebruiksvriendelijkheid centraal stond. Belangrijke projectonderdelen zijn:
- Vernieuwd design, geoptimaliseerd voor mobiel: Het platform is volledig opnieuw ontworpen met een focus op een intuïtieve en gebruiksvriendelijke mobiele ervaring.
- Composable commerce strategie: Het platform is gebouwd op GraphCommerce en beschikt over een headless frontend (React, Next.js). Deze frontend-applicatie is op API-niveau geïntegreerd met onder andere Adobe Magento, wat zorgt voor een flexibele en schaalbare architectuur.
- Scanfunctionaliteit: De geïntegreerde scanfunctionaliteit stelt zorgprofessionals in staat om fysieke producten in het magazijn te identificeren en direct (her)bestellingen te plaatsen. De scanner leest EAN-codes met behulp van de camera van de mobiele telefoon of tablet van de gebruiker.
- Geïntegreerd voorraadbeheer en bestelboek: Met de geïntegreerde voorraadbeheerfunctionaliteit en bestelboek kunnen zorgprofessionals eenvoudig een gesloten voorraad beheren. Gebruikers hebben de mogelijkheid om minimale gewenste voorraadniveaus en houdbaarheidsdata van bestaande voorraad vast te leggen voor administratieve doeleinden. Indien gewenst kunnen ze automatisch een inkoopvoorstel ontvangen om de voorraad tijdig en efficiënt aan te vullen.
- Publicatie van de nieuwe webshop (Ontwikkeld met web-app technologie) als iOS-app en Android-app in de Apple App Store en de Google Play Store.
- Formbuilder: Implementatie van een flexibele form building tool, waarmee eenvoudig contactformulieren, klantenserviceformulieren en RMA-formulieren kunnen opgezet.
- Vervangende producten: Functionaliteit om producten die ‘end of life’ zijn te markeren en vervangende producten aan te bevelen. Deze aanbevelingen worden getoond in de webshop en zijn zichtbaar in het inkoopvoorstel of het bestelboek.
- Klantspecifieke prijzen: Integratie met het ERP-systeem om klantspecifieke prijzen op te halen en weer te geven voor ingelogde gebruikers. Prijzen worden weergegeven inclusief en exclusief BTW.
- Datamigratie van legacy platform en app: Geautomatiseerde migratie van gegevens uit het bestaande systeem en app naar het nieuwe platform, waarbij alle data soepel en veilig is overgezet.
- ERP-Integratie: Naadloze integratie met het ERP-systeem, waarbij essentiële productgegevens, zoals stamgegevens, afbeeldingen en klantspecifieke prijzen, worden gesynchroniseerd. Bestellingen die via de webshop worden geplaatst, worden automatisch doorgezet naar het ERP-systeem, waar vanuit de klantcommunicatie en orderverwerking verder worden afgehandeld.
Met deze ontwikkelingen biedt Daxtrio een modern en flexibel platform dat zorgprofessionals in staat stelt om eenvoudig toegang te krijgen tot medische producten en hun dagelijkse processen te optimaliseren.
Bestaat binnen jouw organisatie ook de wens voor een vernieuwd B2B e-commerce platform? Misschien in combinatie met een rebranding of de mogelijkheid om de webshop aan te bieden in de App Store? We denken graag met je mee.
Daxtrio is een sterk voorbeeld in onze portfolio van een Magento webshop binnen de medische sector. Aarzel niet om soortgelijke uitdagingen bij ons neer te leggen. Eerder hebben we ook samengewerkt met e-commercebedrijven in sectoren zoals elektronica, doe-het-zelf, bouwmaterialen, sieraden en luxe goederen (designerproducten).