Ga naar hoofdinhoud
Diensten
Kick-off in januari?

Nu downloaden: Optimaal zakelijk bestellen in het Magento afrekenproces


21 februari 2018
Auteur: Erwin Otten
2 minuten leestijd

Dat Magento zich bewezen heeft als webshops systeem / technisch fundament voor verkoop aan particulieren is inmiddels duidelijk. Één op de vier webshops draait Magento. De uiteindelijke doelstelling voor iedere b2c webshop (webshops gericht aan consumenten) is; meer winst. Een doelstelling die onder te verdelen is in meerdere onderliggende subdoelen, zoals meer bezoekers, het verbeteren van conversie, het verbeteren van marges op bestellingen etc. De hoofdnoot blijft echter; verkoop meer van je product. Bijvoorbeeld door ervoor te zorgen dat klanten grotere hoeveelheden van je product kunnen kopen.

Een goede focus daarbij kan zijn om te richten op consumenten die grotere bestellingen plaatsen, maar ook op partijen die jouw product zakelijk gebruiken of doorverkopen. Bedrijven dus. Dat kan door naast een B2C storefront (webshop op eigen domeinnaam gericht op consumenten) ook een B2B storefront (webshop op eigen domeinnaam gericht op bedrijven) te bouwen. Beide draaiend op 1 Magento installatie. Het voordeel hiervan is dat de B2B webshop (storefront) volledig in te richten is op zakelijke verkoop. Voorbeelden van gewenste functionaliteit zijn in dat geval bijvoorbeeld:

  • Prijzen inclusief en exclusief BTW
  • Bestellen op factuur
  • Uitgebreid 'onboarding' proces voor zakelijke klanten
  • Verschillende klantgroepen met eigen prijzen
  • Prijsstaffels voor grote hoeveelheden
  • Naast een normale winkelwagen, een offerteformulier
  • Prijzen alleen zichtbaar na inloggen
  • Zakelijke klanten en bestellingen in het systeem scheiden van consumenten
  • Extra klantvelden voor zakelijke klanten

Soms is het te vroeg om een volledige op zakelijke klanten ingerichte webshop op te zetten. En wil je eerst aftasten of de zakelijke markt interessant is. Als de vraag 'wat is nodig om een webshop te realiseren voor zakelijke klanten' plat slaat, dan is de uitkomst: een bedrijfsnaam en BTW nummer van de klant bij het afrekenen. Standaard is worden deze velden al getoond in het afrekenproces (schakel in of uit in het adminpanel: Winkels > Configuratie > Klant configuratie > Toon Bedrijfsnaam / BTW-nummer tonen).

reachdigital-screencast-companyswitcher.gif

De ReachDigital_Company module voor Magento 2 webshops verbetert de gebruikerservaring van bezoekers tijdens het afrekenen door de velden bedrijfsnaam, BTW nummer en een nieuw veld; referentie bovenaan het adresformulier te plaatsen. Met een radiobutton (vinkje) kunnen bezoekers bij het invullen van hun gegevens aangeven of ze een particuliere of zakelijke klant zijn.

Features

  • Met een radio button kunnen bezoekers wisselen tussen zakelijke of particuliere bestelling
  • Het veld referentie wordt toegevoegd in de Magento Checkout
  • BTW nummer, bedrijfsnaam en referentie boven andere contact gegevens
  • Geen afhankelijkheid van andere modules
  • Frontend gebouwd met XML/UIComponents
  • 100% naar eigen smaak te stylen
  • +1 jaar in productie bij verschillende webshops
  • Actief onderhouden en up-to-date
  • Nieuwe features in de toekomst

Download via Github

Download via Packagist: composer require reach-digital/magento2-companyswitcher

Meer weten over dit onderwerp, of reageren?
Erwin Otten
Erwin Otten
071 744 0084
erwin@reachdigital.nl
contactformulier